Baden-Jensen er totalleverandør af autolak, tilbehør og udstyr til indretning af autolakererværksteder. For at gøre samarbejdet med kunderne i hele landet endnu mere effektivt og smidigt, ville Baden-Jensen tilbyde et fuldt integreret lagerstyringssystem til deres kunder lokale lagre. Kunden får på denne måde sit eget lagerstyringssystem, som automatisk varetager at opretholde lagerbeholdningerne.
Lagerstyringssystemet er udviklet som en webapplikation, der gør det let at udrulle hos kunderne, men løsningen er også effektiv i forhold til datasikkerhed og backup hos den enkelte slutbruger. Systemet er fuldt automatiseret og sørger selv for at opretholde kundens ønskede lagerbeholdning. Baseret på kundens ønsker og beregninger af deres løbende forbrug, foretages automatisk bestillinger af de nødvendige produkter.
Integreret med PIM og ERP
Alle produktdata leveres via integrationer til Baden-Jensens PIM- og ERP-system som også leverer priser. PIM-systemet (Product Information Management) er også udviklet af Quantity, til at imødekomme Baden-Jensens specifikke behov for at berige produktdataet med eksempelvis billeder og beskrivelser. Ved at have en tæt integration imellem systemerne, kan billeder og produktinformationer fremgå ved opslag i lagersystemet. Det sikrer den hurtig genkendelse af produktet i hverdagen.
Digitalisering af arbejdsgange
I løbet af projektet, har vi via research og test hos kunderne fundet frem til en række områder, hvor vi med det tilgængelige data kunne optimere processerne yderligere. Eksempelvis bliver alle varer ved modtagelse hos kunden, indscannet på lageret og automatisk tjekket op imod den afsendte bestilling. Hvis varerne på den modtagne ordre ikke stemmer overens med bestillingen, vil kunden blive gjort opmærksom på dette, så fejl undgåes.
Automatisk produktovervågning
Lagerstyringssystemet har en stor værdi for Baden-Jensens kunder. Ud over at have fået et automatiseret lager og et effektivt bestillingsflow af varer, kan de nu også holde styr på deres lagerværdi via et skræddersyet dashboard. Lagerbeholdning kan også eksporteres og sendes til bogholdere og revisorer.
Som en del af systemets dashboard, har vi også udviklet en produktovervågning. Den holder løbende øje med produkternes lagerbeholdninger, bestillingsfrekvens, mm. og kommer med anbefalinger til, hvordan kunden kan optimere sit lager for hvert enkelt produkt.