Baden-Jensen ønskede at tilbyde sine kunder et fuldt integreret lagerstyringssystem. Løsningen blev en webapplikation, integreret med deres ERP system, som giver kunderne mulighed for, at styre deres lokale lager af forbrugsprodukter.
Kunde
Baden-Jensen

Baden-Jensen er totalleverandør af autolak, tilbehør og udstyr til indretning af autolakererværksteder. For at gøre samarbejdet med kunderne i hele landet endnu mere effektivt og smidigt, ville Baden-Jensen tilbyde et fuldt integreret lagerstyringssystem til deres kunder lokale lagre. Kunden får på denne måde sit eget lagerstyringssystem, som automatisk varetager at opretholde lagerbeholdningerne.

Lagerstyringssystemet er udviklet som en webapplikation, der gør det let at udrulle hos kunderne, men løsningen er også effektiv i forhold til datasikkerhed og backup hos den enkelte slutbruger. Systemet er fuldt automatiseret og sørger selv for at opretholde kundens ønskede lagerbeholdning. Baseret på kundens ønsker og beregninger af deres løbende forbrug, foretages automatisk bestillinger af de nødvendige produkter.

Integreret med PIM og ERP

Alle produktdata leveres via integrationer til Baden-Jensens PIM- og ERP-system som også leverer priser. PIM-systemet (Product Information Management) er også udviklet af Quantity, til at imødekomme Baden-Jensens specifikke behov for at berige produktdataet med eksempelvis billeder og beskrivelser. Ved at have en tæt integration imellem systemerne, kan billeder og produktinformationer fremgå ved opslag i lagersystemet. Det sikrer den hurtig genkendelse af produktet i hverdagen.

Med den digitale lagerstyring skaber vi stor værdi for vores kunder og vi får udelukkende positive tilbagemeldinger fra værkstederne. Designet og funktionaliteten er både intuitivt og brugervenligt, hvilket er ekstremt vigtigt for vores type af kunder. Quantity Digital har brugt en masse tid og kræfter på at sætte sig ind i vores kunders travle hverdag samt forstå deres udfordringer i dagligdagen. Denne store indlevelse og forståelse har resulteret i at det digitale lagerstyringssystem opfylder alle ønsker og behov. Vi er utroligt glade for det samarbejdet med Quantity Digital, og vi glæder os over de digitale systemer, som de allerede har udviklet for os - og til de kommende projekter som allerede ligger planlagt i fremtiden.
Jeanette Welinder
Marketingansvarlig, Baden-Jensen A/S

Digitalisering af arbejdsgange

I løbet af projektet, har vi via research og test hos kunderne fundet frem til en række områder, hvor vi med det tilgængelige data kunne optimere processerne yderligere. Eksempelvis bliver alle varer ved modtagelse hos kunden, indscannet på lageret og automatisk tjekket op imod den afsendte bestilling. Hvis varerne på den modtagne ordre ikke stemmer overens med bestillingen, vil kunden blive gjort opmærksom på dette, så fejl undgåes.

Automatisk produktovervågning

Lagerstyringssystemet har en stor værdi for Baden-Jensens kunder. Ud over at have fået et automatiseret lager og et effektivt bestillingsflow af varer, kan de nu også holde styr på deres lagerværdi via et skræddersyet dashboard. Lagerbeholdning kan også eksporteres og sendes til bogholdere og revisorer.

Som en del af systemets dashboard, har vi også udviklet en produktovervågning. Den holder løbende øje med produkternes lagerbeholdninger, bestillingsfrekvens, mm. og kommer med anbefalinger til, hvordan kunden kan optimere sit lager for hvert enkelt produkt.

Vil du vide mere?