Destination Vadehavskysten understøtter turismeerhvervet i Ribe, Esbjerg og Fanø. Organisationen har i flere år produceret fysiske rabathæfter, for at motivere turisterne til at bevæge sig omkring til attraktioner og restauranter ved Vadehavskysten. Vi skabte en digital udgave af dette — som også anonymt kan tracke turisternes bevægelsesmønstre fra overnatningsstederne til oplevelserne.
Kunde
Destination Vadehavskysten
Se løsningen

Analyse og data på bevægelsesmønstre

Som et vigtigt mål i digitaliseringen af rabatkonceptet, ville Destination Vadehavskysten gerne optimere deres datagrundlag, men det skulle være komplet anonymt. Derfor skabte vi et koncept hvor turisten på deres overnatningssted får udleveret en voucherkode til App’en. Denne voucherkode giver information om at den kommer fra overnatningsstedet, men uden informationer om turisten. Når koden indløses hos attraktioner og restauranter, i løbet af ferien, gemmes dette anonyme besøgsdata, således der kan skabes mønstre over turisternes geografiske bevægelser.

Webapplikation med høj hastighed

Vi har udviklet webapplikationen som en Vue-applikation, som giver muligheder for at optimere brugerens oplevelse med mere interaktion end et traditionelt website. For at sikre en god indeksering på Google, kombineres traditionelle metoder med en Single Page Application tilgang, så det bedste fra begge metoder bevares. Resultatet er en lækker oplevelse for brugeren og en super hurtig applikation — med en performancescore på omkring 99/100, når den måles med Google Lighthouse.

Det opsamlede data og de trackede besøgsmønstre stiller vi til rådighed for organisationens Business Intelligence (BI) software via et sikret API.

Vil du vide mere?